6 Temmuz 2011 Çarşamba

Ben kimim...

Matematik mühendisiyim dedim ya hani, sağ tarafta yahu bi baksana kimmişim ben aaaa...
Neyyyse, okurken ve mezun olduktan sonra en çok aldığım soru “nedir bu matematik mühendisliği, ne iş yaparsın sen???” E hadi buyrun buradan yakın, anlat anlatabilirsen.
Özetle ve en sadeleştirilmiş haliyle karma bir mühendislik der geçiştirirdim hep.
Ama size böye yapmayacağım tabii ki, bakın ekşi sözlükten ve itü sözlükten alınmış birkaç tanımda neler söylenmiş, parantez içindekiler benim yorumum;
* “Ne iş yaptığı konusunda en çok merak uyandıran insanların mesleği.” (diyecek lafım yok!)
* “Mezun olunca ne b.k yiyeceksin sorusuna cevap veremeyecek mühendistir.” (çoğumuzun düştüğü durum...)
* “Mühendislik bölümleri arasında kimyadan sonra en çok kız barındıran ama aralarında hiç güzel kız olmayan (hıh halt etmişsin sen!), dört yılda bitirmenin ütopya kabul edildiği (demek bir ütopyayı gerçekleştirmişim:)), Yıldız daki en güzel binadan sürülüp allahın s..tir ettiği yere taşınan ilim irfan yuvası.(bak işte burası doğru:) ama orası da sessiz sakindi be yaww... Sansürü de ben koydum bu arada, biiip sesini çıkaramıycam kusura bakmayın)”
* “Akademik matematiğin sulandırılmış, insan aklına uyarlanmış ve bi işe yarayabilen hali.” (Ehhh anlayana...)
* “"matematiğin mühendisi mi olur, de git allasen" diyenler oluyor. Evet bugün bilgisayar mühendisinin ne olduğu tartışılıyor bırakın matematik mühendisini. ama ben mat müh okuyan dostlarıma sorarım sürekli "şş, ne iş la sizinki ??" diye hep de bir şeyler söylerler ama unuturum. şu anda da hiçbir kanaatim yok.”
* “-Nereyi kazandın?
-İtü
-Hangi bolum?
-Matematik muhendisliği
-Allah kurtarsın! (Amiinnnn!!!)
-?!!?!”
* “İnsanların matematiği severek girdiği fakat nefret ederek çıktığı ( yoo ben hala severim yoksa bende mi bir anormallik var?), hatta matematiği öğrenim hayatı boyunca sevmeyi sürdürenlerin dışlandığı bi bölümdür (bu da halt etmiş). Ayrıca mezunlarının matematik hariç herşeyle ilgilendiği görülebilir. (bak burası da doğru :))”
* “matematik muhendisliginden mezun olup network uzmani olarak calistigima ve halen isletme* okuduguma gore bu bolumden mezun olanlarin gercekten ilgilendikleri tum konularda calisabileceklerini ispatlamis sevgili bolumumuz. (bkz: ne is olsa yaparim abi)”
İşte bu son iki tanımda olduğu gibi ben de farklı bir alanda çalışıyorum. Bilişim sektöründe “Perakende otomasyon sistemleri” üzerine... Tamam tamam korkmayın bunu da uzuun uzuun anlatmayacağım.
Çok merak eden olursa beni bulsun anlatayım.
Sevgiler...

4 yorum:

  1. Çok güzel anlatmışsın sevgili Esra. Ben de Kimya mezunu olduğumdan ççoooook kız barındıran bir yerden mezunum ve bizde bidolu güzel kız (başta ben) vardı valla:)) Hahayt bana hiç sormadılar ne olacaksın diye. Direk yargısız infaz yapıp "laborant mısın sen şimdi?" diye sordular:(

    YanıtlaSil
  2. Hangimzi daha şanslıyız bu durumda?

    YanıtlaSil
  3. Hangimizin şanslı olduğu meçhul ama seni tanıdık artık, başka neler anlatacaksın bize yahu????

    YanıtlaSil
  4. Dur yahu daha alışamadım, açılamadım :)

    YanıtlaSil